Skip to main content

Sambung lg PKP 15 April - 28 April 2020

Assalamualaikum dunia

Bertabahlah semua bilamana Kita terpaksa lagi berkurung selama 14 Hari lg. Apakan daya corona ni terus mrebak tggulah pabila letih dia merebak barula pkp ini ditamatkan. Bagi aku dari segi positif Kita dapat bersama famili Kita yg walaupun duduk bersama jarang dpt bersembang. Suami keje arah lain isteri arah lain anak dihantar kepada org lain. Mcm aku ni smpai si harraz dok Tanya esok mama work?aku ckp x work. Kenapa adik x suke mama cuti ke? Suke mama cuti.aku lak yg letih yelah kena masak proper sbb mertua Ada sekali.kalau bertiga makan meggi ke wat cokodok ke DH on kenyang dorang. Ni nk kena masak berat la.pastu menghantar sekali makanan pada bapak sedara dia yg duk sorang ngn kucing je.aku redha kena masak berat. Dah dekat sebulan masak menu berlainan hri Hari mujur masak tu utk malam saja siang makan remeh remeh. Yang kelaka tu habis menu yg x penah aku buat leh jadi lak.siap cek Mek molek. Keria. Pengat pisang.bubur kacang.rendang ayam paceri Nana's hahahah adoi teror gak.tpi mmg aku suke masak pun. Kalau x pasti godek je Google Cari resepi msti jupe.tapi satu je aku sedih nmpk Gaya Ramadan Kali ni Dan Raya x dapat balik kg aku Raya ngn mak aku Dan adik beradik aku. Aku rasa xde baju Raya tahun ni. Harapan aku Raya haji dapat berkumpul ngn famili aku di phg. Ya Allah ya rabbi jauhkan lagi covid ni dari kami semua ya Allah. Selamatkan mereka mereka yang terkena covid. Kasihanilah kami lindungilah kami. Amin ya rabbal alaminnn.

Comments

Popular posts from this blog

Ukays- Lirik Sudah Tiada Tunasnya

Ukays Lirik Sudah Tiada Tunasnya : SETELAH BERTAHUN KAU MENYEPI MEMBAWA KEMARAHAN DIHATI AKU BAGAI HILANG ARAH KEMUDI BETAPA WAKTU ITU TERCABARNYA MARUAHKU PERITNYA PENGALAMAN HIDUP SETELAH LUKA AKU TERUBAT KAU JELMA KINI UNTUK MERAWAT MERAYU AKU SEPERTI DAHULU BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR SESUNGGUHNYA CINTA KITA SUDAH TIADA TUNASNYA KORUS:  SEMUANYA TETAP ABADI SEPERTI MULA DULU ITU BKN BERERTI UNTUK ENGKAU BERTAKHTA KEMBALI CUKUPLAH AKU MENANGIS DARI PERBUATANMU YG MENGHIRIS BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR UNTUK KU TERIMA MU SEPERTI DULU KU SUDAH TAWAR... -

Menu yang terdapat di Johor, Pekan Nenas, Pontian

Jalan-jalan cari makan........   cempedak goreng yang manis, kat johor ni banyak buah2han tempatan..boleh dikatakan senang juga nk    cari tambah lagi suamiku ada dusun sndri.... ha yang ni sangat mengujakan...abc yang kena siram dgn coklat ke milo aku lupe daaa....sgt sedap ketika  hari bahang panas 2 mangkuk tu bukan makan sorang ek ada kawan huhuhuhuu.... :) diperkenalkan oleh org johor ni tkyah nk sebut abc cklat ke ape... sebut je abc 2 kak maka dtgla cmgini rupanya...... yang ni adalah menu yang x asing lagi iaitu ayam penyet.... yang ni mmg sedap giler tpi ada kt taman utama jek sedappppp... especially makan panas2 rega RM 6 hingget sepinggan... yang ni sume orang kenal sate daging + sate ayam... kt sini secucuk 60 sen rasa mcm sama kt mana2 dah.... yang ni jupe kt pizza hut jer...tempura udang rase nmanye kalau salah i'm sori hehehheheh yang ni suami aku yg punyer. pizza makan untuk 4 orang....aku bukan penggemar sangat tpi boleh laaa...ni pi

Im back!!!!

 Allahuakbar diariku... aku sudah lupakan kamu wahai diariku. Bermula dgn assalamualaikum syg ku kalau  boleh kupeluk kamu tpi x boleh...hari ini adalah 1 oktober 2023.aku baru jumpa kamu wahai blog. Terlalu byk yg aku alami terlalu byk halangan dan rintangan yg menghalang aku untuk teruskan perjalanan ini namun hanya kuasa Allah yg tentukan segalanya. Aku tidak berniat lg utk bercerita segala yg terjadi namun akan kutulis di sini apa yg terjadi padaku. Aku rindu padamu.