Skip to main content

Sekadar Bicara mengenai lagu kesukaanku

Lagu-lagu kenangan zaman dulu masih terkesan dengan liriknya. Memang sangat menghayalkan namun ia tetap mekar di ingatan walau telah berusia puluhan tahun. Masih boleh diingati bila lagunya dimainkan...Aku adalah pencinta muzik jenis ni. Tak kisah orang nk cakap old fashion or what.Lagu-lagu zaman sekarang juga banyak yang bermutu dan sedap namun macam tak dapat bertahan lama. Pernah aku tengok ada org condemn lirik lagu rock. Itu ini semua x kena namun ia sekadar sebuah lagu. Sesetengah lagu menceritakan perkara sebenar dalam sebuah kehidupan.sesetengah lagu liriknya sekadar terlintas difikiran maka terjadilah sebuah lagu. Pendapat masing-masing adalah berbeza. Semua org berhak bersuara.Macam makanan la x semestinya makanan kita suka sama macam org lain. ada suka cencalok ada suka tempoyak ada suka tempe ada suka kimchi. Nampak x ada berbagai menu kan. So what u can do just respect others. so that we can live peacefully on the earth.


Merindu Tanpa Kata
Dikaulah yang 'ku sayang, dikaulah yang 'ku rindu
Segenap ruang 'ku terbayang wajahmu di ingatan
Harumnya harum cinta, sema di dalam jiwa
Mengapa aku yang terasa merindu tanpa kata?
'Ku puja bunga larangan
Kuntum-kuntum yang berseri, kelopak gugurnya berderai
Sungguh 'ku pilu, pilu di hati
Cintaku semai sudah berbunga 'tak 'ku miliki
Sampai hati engkau khianati, rasa cinta berubah dusta
'Tak sedikit kau rasa berdosa?
Sedangkan 'ku pedih luka di hiris sembilu bisa
Katamu 'ku hanya teman biasa
'Ku puja bunga larangan
Kuntum-kuntum yang berseri, kelopak gugurnya berderai
Sungguh 'ku pilu, pilu di hati
Cintaku semai sudah
Sumber: Musixmatch


Masih Terserlah Ayumu
Cepat benar engkau pergi
Hujan masih belum berhenti
Banyak benar soalan ku tadi
Hatimu terusik kini... ooo
Sebagai kekasih ku
Layak aku bertanya
Sekuat mana cinta mu
Adakah insan lain di hati mu selain ku
Sayang bukannya sehari dua
Percintaan kita ini
Yang dipersudah dipateri
Sayang jangan ikut perasaan
Marah jangan disimpan
Ku hanya ingin menduga
Dan kini aku tahu
Satu kekasihmu hanya aku
Marilah kasih aku dendangkan
Lagu yang pernah mencuri hatimu
Ooo. marilah kasih biar kusimbah
Api kemarahan yang membakar di benak
Di benak mu
Sayang bukannya sehari dua
Percintaan kita ini
Yang dipersudah dipateri
Sayang jangan ikut perasaan
Marah jangan disimpan
Ku hanya ingin menduga
Dan kini aku tahu
Satu kekasihmu hanya aku
Marilah kasih aku
Sumber: Musixmatch


Akulah Kekasihmu
Itukah dia kekasih yang pernah berjanji
Memberi cinta untukmu sepenuh hati
Ia akan menyesal suatu hari nanti
Apabila ia mengetahui
Kekasihmu ini ingin kembali
Tahukah engkau ia tak sepadan denganmu
Walau beribu bisik janji ia merayu
Kekasihmu ini terlalu ingin kembali
Semenjak ia mengetahui
Kekasihmu itu membuat kau bersedih
Oh kekasihmu ini akan merasa gembira
Andai dapat bersama untuk selama-lamanya
Hanya untuk menyayangimu
Hanya untuk bercinta lagi
Andai engkau berduka
Aku yang pertama di sisi
Andai engkau bahagia
Aku kan terus berdoa
Semoga suatu masa
Pintu hatimu kan terbuka
Dan kita akan kembali
Bercinta lagi
Aku akan kembali
Walau jalan berliku
Kerna ku kekasihmu
Hingga ke akhir hayat
Oh kekasihmu ini akan merasa gembira
Andai dapat bersama untuk
Sumber: LyricFind

Retak (Adunan Berbelah Bagi)
Berabad kita telah bercinta
Mengapa kini engkau berubah?
Sedangkan aku masih kekal setia
Mengharap kasih menjadi bintang jiwa
Mana janjimu akan setia
Menyayangiku siang malammu
Melindungi dari bara sengsara
Mempertahankan mahligai bersama
Kini tiada erti membenar janji
Janji manismu dulu
Tinggal jadi api membakar dada ini
Hati ini hancur dan luluh keranamu
Hati ini hancur dan luluh keranamu
Tergamak kau berpaling dan teguh memilih dia
Semenjak hatimu dicuri jelita
Hati ini hancur dan luluh keranamu
Hati ini hancur dan luluh keranamu
Seandainya ada lagi cinta di hati ini
Akan kubenamkan serpihannya selamanya
Semalaman di cermin kenangan
Jari berdarah diretak setia
Menanggung luka di sebalik senyuman
Hanya kerana aku seorang wanita
Lemah tiada daya
Hati kecewa
Sumber: Musixmatch

Air Mata Jernih
Dari airmataku yang jernih
Renunganmu entah di mana
Hembusan bayu membisik engkau rindu...
Kepadaku
Betulkah apa yang kau katakan
Ataupun mainan perasaan
Jiwa yang gelodak yang meronta kesakitan
Aduh... aduh...
Aduh sakitnya jiwa ini
Meronta dalam kepalsuan
Andai aku tahu beginikah oh jadinya
Aku pun tak mahu mengundur diri
Walaupun cubaan menimpa
Ku masih terus iman dilihat
Bukan dari zahir matamu
Serupa walaupun berbeza
Aku pun begini serupa pada satu masa...
Nanti...
Sumber: Musixmatch
HANYA PADAMU -QIARA

Lyrics:
Hanya pada mu
Ku serahkan segalanya
Kau bertakhta di nurani
Anggun cinta mu abadi
Hanya pada mu
Pertama dan yang terakhir
Pohon cinta ku merendang
Disirami kasih suci

( korus )
Jiwa ku dipalu gemersik tak terkira
Hampir ku terlena dalam belaian mu



[ Hanya Padamu lyrics found on http://lyrics.my ]
Cinta mu selembut sutera menjadi saksi kasih ku
Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai
Sekelumit cinta sekurun kerinduan
Ku rempuhi ranjau duka
Membara sehangat api
Terhapus sepi di hati ku
Seulas bibir mu kelu tidak berkata
Namun ada sesuatu
Nurbisa dari mata mu
Terpancar cinta yang sejati
Awan yang berarak saujana membiru
Cerahlah wajah mu di rimba sendu ku
Menjadi hamparan cinta suci

OK BUAT MASA INI CUKUPLA KOT.DH BANYAK NI SAJA BUAT MASA NI..
ARIOS AMIGOS ASSALAMUALAIKUM...

Comments

Popular posts from this blog

Ukays- Lirik Sudah Tiada Tunasnya

Ukays Lirik Sudah Tiada Tunasnya : SETELAH BERTAHUN KAU MENYEPI MEMBAWA KEMARAHAN DIHATI AKU BAGAI HILANG ARAH KEMUDI BETAPA WAKTU ITU TERCABARNYA MARUAHKU PERITNYA PENGALAMAN HIDUP SETELAH LUKA AKU TERUBAT KAU JELMA KINI UNTUK MERAWAT MERAYU AKU SEPERTI DAHULU BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR SESUNGGUHNYA CINTA KITA SUDAH TIADA TUNASNYA KORUS:  SEMUANYA TETAP ABADI SEPERTI MULA DULU ITU BKN BERERTI UNTUK ENGKAU BERTAKHTA KEMBALI CUKUPLAH AKU MENANGIS DARI PERBUATANMU YG MENGHIRIS BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR UNTUK KU TERIMA MU SEPERTI DULU KU SUDAH TAWAR... -

Menu yang terdapat di Johor, Pekan Nenas, Pontian

Jalan-jalan cari makan........   cempedak goreng yang manis, kat johor ni banyak buah2han tempatan..boleh dikatakan senang juga nk    cari tambah lagi suamiku ada dusun sndri.... ha yang ni sangat mengujakan...abc yang kena siram dgn coklat ke milo aku lupe daaa....sgt sedap ketika  hari bahang panas 2 mangkuk tu bukan makan sorang ek ada kawan huhuhuhuu.... :) diperkenalkan oleh org johor ni tkyah nk sebut abc cklat ke ape... sebut je abc 2 kak maka dtgla cmgini rupanya...... yang ni adalah menu yang x asing lagi iaitu ayam penyet.... yang ni mmg sedap giler tpi ada kt taman utama jek sedappppp... especially makan panas2 rega RM 6 hingget sepinggan... yang ni sume orang kenal sate daging + sate ayam... kt sini secucuk 60 sen rasa mcm sama kt mana2 dah.... yang ni jupe kt pizza hut jer...tempura udang rase nmanye kalau salah i'm sori hehehheheh yang ni suami aku yg punyer. pizza makan untuk 4 orang....aku bukan penggemar sangat tpi boleh laaa...ni pi

Im back!!!!

 Allahuakbar diariku... aku sudah lupakan kamu wahai diariku. Bermula dgn assalamualaikum syg ku kalau  boleh kupeluk kamu tpi x boleh...hari ini adalah 1 oktober 2023.aku baru jumpa kamu wahai blog. Terlalu byk yg aku alami terlalu byk halangan dan rintangan yg menghalang aku untuk teruskan perjalanan ini namun hanya kuasa Allah yg tentukan segalanya. Aku tidak berniat lg utk bercerita segala yg terjadi namun akan kutulis di sini apa yg terjadi padaku. Aku rindu padamu.