Skip to main content

Kepergian Insan yg amat kukasihi............

Dah lama aku x post anything... know why? i lost someone who is valuable to me...
So umpama aku berkabung la sbb tu dh lama...kat sini pada yg mengikuti cerita aku, ingin aku ceritakan kejadian yg menimpa buah atiku nan sorg ni....dia pergi meninggalkan kami pada 4 Dec 2009.Insan yg kupanggil Ju ni adalah satu2nya adik pompuan aku yg paling nakal, paling brutal, dn hakikatnya yg aku x nk ngaku bahawa aku memg sygkan dia..yela aku dua org je pompuan, mana ada dh. arwah kena sakit pada 2008 dah. masa tu aku pun x ingat sgt cmner dia ni kena. yg aku tahu tetiba dia jalan jengket. aku tanya cuba jalan straight dia ckp xle ada bengkak...aku pun wat de jela sbb aku ingat bnda kecik....
sebelum tu dia ni pegi masuk hutan sbb dia blja kt rompin dulu bawah kolej Risda, pahang...masuk hutan tu pg jungle trkking cm aku gak...tpi malangnya dia ni terpijak ape tah jd bgkak cmtu (aku tau selepas berubat tradisional)...masa kena tu dia keje kt kl dah kt Etiqa Maybank staff kontrak jer...dia pegi keje balik keje dengkot jalannya.... itulah permulaan pada sakit dia...dekat setahun gak jln dengkot pulak tu bf dia famili aku x bape suke sgt nama bad dok ngangkut gak ngan motor pg jalan2 xmmpu nk beli keta tpi dorg couple dh lama gak...berbalik pd adik aku ni td kitaorg ni mmg x sebulu selalu bertekak sbb adik aku ni jenis kepala batu sikit.aku ni lemah lembut so cepat tersinggung...tpi kalau bergaduh slalu aku menang heheheh sebab aku kan kakak.....penah gaduh aku x balik umah uhuhuuh ipar aku pujuk balik....oh ya aku dgn dia tggal kt umah along aku yg sulong....mmg tkdir sume adalah ketentuan Ilahi kan , korang nk tau nape, aku ni kan dh biasa kerja dgn Tourism mksud aku dh biasa naik flight, aruah ni teringin nak naik flight, tah mcmana KWSP aku dpt kuar jd aku berniat nk bawak mak, abah, aku dn dia pg naik flight. aku nak bawak yg bungsu tu tpi dia x nk lak....so kami berempat pegi ke Langkawi pada 2008 kalau x silap aku la..masa ni kadang2 aku kesian tgk dia, malam2 selalu nangis katenya berdenyut...aku x sgka bnda tu makan dalam diri dia...masa  ni aku mmg x buat ape2 yela bnda x nmpak....tobat kalau aku tau masa ni aku mmg akan bawak dia jupe sape2 je ygmmpu ubati dia...masa pegi Langkawi aku tgk dia happy sgt..di sini aku x rasa terkilan sbb aku dh tunaikan hajat dia yg ingin naik flight...Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui......
(aku mintak maaf smpai sini dulu aku tulis sbb airmata aku x tahan menitis, lepas ni aku akan ceritakan macamana famili aku ubtkan dia shingga akhir hayat)

Comments

Popular posts from this blog

Ukays- Lirik Sudah Tiada Tunasnya

Ukays Lirik Sudah Tiada Tunasnya : SETELAH BERTAHUN KAU MENYEPI MEMBAWA KEMARAHAN DIHATI AKU BAGAI HILANG ARAH KEMUDI BETAPA WAKTU ITU TERCABARNYA MARUAHKU PERITNYA PENGALAMAN HIDUP SETELAH LUKA AKU TERUBAT KAU JELMA KINI UNTUK MERAWAT MERAYU AKU SEPERTI DAHULU BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR SESUNGGUHNYA CINTA KITA SUDAH TIADA TUNASNYA KORUS:  SEMUANYA TETAP ABADI SEPERTI MULA DULU ITU BKN BERERTI UNTUK ENGKAU BERTAKHTA KEMBALI CUKUPLAH AKU MENANGIS DARI PERBUATANMU YG MENGHIRIS BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR UNTUK KU TERIMA MU SEPERTI DULU KU SUDAH TAWAR... -

Menu yang terdapat di Johor, Pekan Nenas, Pontian

Jalan-jalan cari makan........   cempedak goreng yang manis, kat johor ni banyak buah2han tempatan..boleh dikatakan senang juga nk    cari tambah lagi suamiku ada dusun sndri.... ha yang ni sangat mengujakan...abc yang kena siram dgn coklat ke milo aku lupe daaa....sgt sedap ketika  hari bahang panas 2 mangkuk tu bukan makan sorang ek ada kawan huhuhuhuu.... :) diperkenalkan oleh org johor ni tkyah nk sebut abc cklat ke ape... sebut je abc 2 kak maka dtgla cmgini rupanya...... yang ni adalah menu yang x asing lagi iaitu ayam penyet.... yang ni mmg sedap giler tpi ada kt taman utama jek sedappppp... especially makan panas2 rega RM 6 hingget sepinggan... yang ni sume orang kenal sate daging + sate ayam... kt sini secucuk 60 sen rasa mcm sama kt mana2 dah.... yang ni jupe kt pizza hut jer...tempura udang rase nmanye kalau salah i'm sori hehehheheh yang ni suami aku yg punyer. pizza makan untuk 4 orang....aku bukan penggemar sangat tpi boleh laaa...ni pi

Im back!!!!

 Allahuakbar diariku... aku sudah lupakan kamu wahai diariku. Bermula dgn assalamualaikum syg ku kalau  boleh kupeluk kamu tpi x boleh...hari ini adalah 1 oktober 2023.aku baru jumpa kamu wahai blog. Terlalu byk yg aku alami terlalu byk halangan dan rintangan yg menghalang aku untuk teruskan perjalanan ini namun hanya kuasa Allah yg tentukan segalanya. Aku tidak berniat lg utk bercerita segala yg terjadi namun akan kutulis di sini apa yg terjadi padaku. Aku rindu padamu.