Skip to main content

Info dari Bercinta selepas nikah

1.
Jangan cuba untuk mengubah pasangan mengikut kemahuan anda.. 

Ingat... 

pasangan yang anda kahwini atau cintai itu adalah pilihan anda sendiri...
Jangan terlalu mahukan kesempurnaan...Terima segala kekurangan kerana tiada manusia yang sempurna. Cuba fikirkan kebaikan pasangan daripada terus memikirkan kekurangan dan keburukannya....

Tujuan perkahwinan bukanlah untuk MENGUASAI ataupun DIKUASAI melainkan hanye MELENGKAPI.....



2.
Tahun 80an masa akad nikah, pengantin perempuan duduk dalam bilik intai ikut celah langsir nak tengok suami dia lafaz akad nikah.

Tahun 90an, pengantin perempuan dah duduk luar bilik, tersengih di tepi pintu bilik nak kasi tau yang dia lah pengantin perempuan.

Tahun 2000 milenium, pengantin perempuan dah datang dekat pengantin lelaki. Ada yang duduk tepi tok imam sampai meleleh air liur tok imam tengok pengantin perempuan comel sangat sebab makeup tebal dengan bermacam-macam warna ...

Tahun 2013, pengantin perempuan tanpa malu dedahkan aurat di masjid, bertudung tetapi pakaian pengantin membaluti badan dengan ketat.

Memanglah kamu nak bernikah tapi yang lafaz akad nikahnya pengantin lelaki, bukan pengantin perempuan. Sebab kebiasaan pengantin perempuan makeup nya lebih dari biasa, maka lebih baik jika masa akad nikah perempuan duduk dlm bilik intai celah langsir seperti dulu supaya tak menganggu tok imam.


3.
Ada manusia yang menolak cinta seseorang perempuan hanya kerana dosa silam perempuan itu .

1. Dulunya perempuan itu, pernah bercinta dengan lelaki lain .
2. Dulunya perempuan itu, tidak menutup aurat .
3. Dulunya perempuan itu, bersosial dan bergaul bebas .
4. Dulunya perempuan itu, pernah terlanjur dengan lelaki lain .

Sedangkan kini perempuan itu sudah taubat dari dosa silamnya . Sudah solehah amalannya dan sudah baik akhlaknya .

Lelaki itu adalah lelaki yang tidak mahu menerima hakikat insan , sedangkan perempuan yang bertaubat itu sudah diangkat darjat mulia oleh Allah.

Kerana manusia yang soleh dan solehah itu akan berperang melawan nafsu dan dirinya lebih mulia di sisi Allah berbanding malaikat yang taat..


4.
DOA Untuk Melembutkan Hati SUAMI :

Zikir Pelembut Hati - Zikir ini elok diamalkan oleh isteri yang mahu hati suaminya menjadi lembut .

1. Ya Aziz 2. Ya Jabbar 3. Ya Mutakabbir

Selepas membacanya beberapa kali, hembuskan ke atas suami sekiranya suami tidak perasan. Atau isteri membacanya waktu suami tidur nyenyak. Hembuskanlah di tapak tangan dan letakkan di hati (dada) suami. Mudah-mudahan Allah lembutkan hatinya. Bila hati sudah lembut, mudahlah dibuka kunci perhubungan atau pintu perbincangan.

4. Amalkan doa ini: "Ya Allah, lembutkanlah hatinya (suami) sepertimana Engkau lembutkan besi"

Comments

Popular posts from this blog

Ukays- Lirik Sudah Tiada Tunasnya

Ukays Lirik Sudah Tiada Tunasnya : SETELAH BERTAHUN KAU MENYEPI MEMBAWA KEMARAHAN DIHATI AKU BAGAI HILANG ARAH KEMUDI BETAPA WAKTU ITU TERCABARNYA MARUAHKU PERITNYA PENGALAMAN HIDUP SETELAH LUKA AKU TERUBAT KAU JELMA KINI UNTUK MERAWAT MERAYU AKU SEPERTI DAHULU BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR SESUNGGUHNYA CINTA KITA SUDAH TIADA TUNASNYA KORUS:  SEMUANYA TETAP ABADI SEPERTI MULA DULU ITU BKN BERERTI UNTUK ENGKAU BERTAKHTA KEMBALI CUKUPLAH AKU MENANGIS DARI PERBUATANMU YG MENGHIRIS BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR UNTUK KU TERIMA MU SEPERTI DULU KU SUDAH TAWAR... -

Menu yang terdapat di Johor, Pekan Nenas, Pontian

Jalan-jalan cari makan........   cempedak goreng yang manis, kat johor ni banyak buah2han tempatan..boleh dikatakan senang juga nk    cari tambah lagi suamiku ada dusun sndri.... ha yang ni sangat mengujakan...abc yang kena siram dgn coklat ke milo aku lupe daaa....sgt sedap ketika  hari bahang panas 2 mangkuk tu bukan makan sorang ek ada kawan huhuhuhuu.... :) diperkenalkan oleh org johor ni tkyah nk sebut abc cklat ke ape... sebut je abc 2 kak maka dtgla cmgini rupanya...... yang ni adalah menu yang x asing lagi iaitu ayam penyet.... yang ni mmg sedap giler tpi ada kt taman utama jek sedappppp... especially makan panas2 rega RM 6 hingget sepinggan... yang ni sume orang kenal sate daging + sate ayam... kt sini secucuk 60 sen rasa mcm sama kt mana2 dah.... yang ni jupe kt pizza hut jer...tempura udang rase nmanye kalau salah i'm sori hehehheheh yang ni suami aku yg punyer. pizza makan untuk 4 orang....aku bukan penggemar sangat tpi boleh laaa...ni pi

Im back!!!!

 Allahuakbar diariku... aku sudah lupakan kamu wahai diariku. Bermula dgn assalamualaikum syg ku kalau  boleh kupeluk kamu tpi x boleh...hari ini adalah 1 oktober 2023.aku baru jumpa kamu wahai blog. Terlalu byk yg aku alami terlalu byk halangan dan rintangan yg menghalang aku untuk teruskan perjalanan ini namun hanya kuasa Allah yg tentukan segalanya. Aku tidak berniat lg utk bercerita segala yg terjadi namun akan kutulis di sini apa yg terjadi padaku. Aku rindu padamu.