Skip to main content

Kata-kata Pujangga yang menyentuh jiwaku....

Andai kata-kata ini bisa diucapkan.....


1. Bisikku pada bulan kembalikan temanku, kekasihku, syurgaku.. tanpa dia, malam menemaniku.. sepi memelukku. Bulan jangan biar siang.. biar malam ini kelam. Biar ia sepi sepertiku

2.Dalam hidup, seringkali kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia....


3.Hal Yang Menyedihkan, Dalam Hidup Adalah Ketika ,Kamu Bertemu Seseorang Yang Sangat Bererti Bagimu, Dan Mendapati Pada Akhirnya Bahawa Tidak Ada Demikian Adanya Kerana ,Kamu
Harus Melepaskannya………


4.Harapan trakhirku rupanya sama saja,dgn yg trdahulu darinya,biarkan aku hidup tanpa belaian cinta,biar semua tahu ku KECEWA,yg psti stiap mlm ku imbas kmbali,kenangan mudah menyentuh hati,yg pasti itu sj yg mampu ku miliki,mungkin sepjg hayatku bermimpi


5.Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada org yg pernah melukakan hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yg terluka..


6.Pelangi Senja di Langit Jiwa, Awan menari lembayung tertawa, Menyambut hari indah telah tiba
Sebait kalimah seribu Doa, Hanya untukmu belahan jiwa

7.Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki. Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak kaki. Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu(lelaki) ,lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita,dekat dengan hati lelaki untuk disayangi


8. Sajak
Kawan...........,
benarkah kita sedang berkawan
betulkah kita tak pernah berlawan
serasikah kita dalam berkawan
tuluskah kita dialam berkawan
Kawan...........,
biar kering air dikali
biar hujan membanjiri bumi
biar panas sepanjang hari
biar ribut meredah alam
Kawan...........,
hampir sepurnama kita berkawan....
adakah sepurnama juga kita dijalinan 'kawan'
Kawan...........,
aku...., tak mampu untuk berlari mengejarmu
aku...., tak tahu adakah kau akan kehilangku....
Kawan...........,
terimakasih... kerana kita pernah berkawan
terimakasih... sebab kita masih berkawan


9.
Dalam Kerendahan Diri, Ada Ketinggian Budi,
Dalam Kemiskinan Harta, Ada Kekayaan Jiwa,
Dalam Kesempitan Hidup, Ada Keluasan Ilmu,
Hidup Ini Indah Jika, Segala2nya Kerana Allah.


10.
Kalau diibaratkan pantai....
Mungkin engkaulah ombak
Yang sentiasa rela
Menghempaskan diri ke pantai
Buat pembasuh segala perit
Dan calar yang terlukis di persisirannya...


Namun,
Jangan pula kau lupa
Awan ada juga gelapnya
Awan ada juga mendungnya
Cuma tergantung di atas
Tanpa tiang
Tak terlihat jika tak mendongak.
Dan...Aku sebagai rumput yang telah lama
terpijak dek kaki yang meredah bumi...
Dan aku...
Sebagai si tunggul yang reput di tepi pelabuhan...
Tetap menanti tetap menjalani
kehidupan seadanya aku...
Tapi aku tetap berdoa engkau sebagai
engkau adalah yang bahagia dan gembira...
Dan aku...Biarlah aku begini...
Hanya mendoakan segalanya dari jauh
hatiku Semoga engkau memperolehi segalanya
Sedang aku biarlah Hanya menadah hujan yang kadangkala
turun...Dan kadangkala Entah di mana meskipun dinanti berkurun.


Kasih itu Cinta
Kasih itu Sabar
Kasih itu Murah Hati
Kasih itu Tidak Megahkan Diri
Kasih itu Tidak Berkesudahan
Kasih itu Suci

11.Apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cubateruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput . KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.


12.TUHANKU,


Seandainya Telah Kau Catatkan , Dia Milikku,


Tercipta Untukku,Dekatkanlah Dia Padaku,


Satukanlah Hatinya Dan Hatiku,


Tiupkanlah Kemesraan Antara Kami,


Agar Kebahagiaan Itu Kekal Abadi,


Dan Tuhanku Yang Maha Pengasih,


Seiringkanlah Kami Dalam Melayari Hidup Ini Ke Tepian


Sejahtera, Tetapi..Tuhanku


Seandainya Telah Kau Takdirkan Dia Bukan Milikku, Bawalah Dia Jauh Dari Pandanganku, Dan Peliharalah Diri Ini Dari Rasa Kecewa,


Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti Berikanlah Aku Kekuatan, Melontar Bayangannya Ke Dada Langit, Hilang Bersama Senja Nan Merah Dan Gelap Pekat Awan, Agar Aku Rasa ,Bahagia Walau Tanpa Dirinya. Dan Tuhanku Yang Tercinta,


Gantikanlah Yg Telah Pergi, Tumbuhkanlah Kembali Yg Telah Hilang Meskipun Tdk Serupa Dengan Dirinya. Jika Benar Cinta Itu Sejati, Maka Bebaskanlah Ia, Jika Benar Cinta Itu Suci, Ia Akan Datang Dgn Sendirinya,Tetapi Jika Ia Pergi Dan Tak Berkunjung Lg, Maka Anggaplah Cinta Itu Memang Tdk Wujud Dr Awal Lg


End transmission............... 

Comments

Popular posts from this blog

Ukays- Lirik Sudah Tiada Tunasnya

Ukays Lirik Sudah Tiada Tunasnya : SETELAH BERTAHUN KAU MENYEPI MEMBAWA KEMARAHAN DIHATI AKU BAGAI HILANG ARAH KEMUDI BETAPA WAKTU ITU TERCABARNYA MARUAHKU PERITNYA PENGALAMAN HIDUP SETELAH LUKA AKU TERUBAT KAU JELMA KINI UNTUK MERAWAT MERAYU AKU SEPERTI DAHULU BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR SESUNGGUHNYA CINTA KITA SUDAH TIADA TUNASNYA KORUS:  SEMUANYA TETAP ABADI SEPERTI MULA DULU ITU BKN BERERTI UNTUK ENGKAU BERTAKHTA KEMBALI CUKUPLAH AKU MENANGIS DARI PERBUATANMU YG MENGHIRIS BIARLAH AKU MAKLUMKAN KEDUDUKAN SEBENAR UNTUK KU TERIMA MU SEPERTI DULU KU SUDAH TAWAR... -

Menu yang terdapat di Johor, Pekan Nenas, Pontian

Jalan-jalan cari makan........   cempedak goreng yang manis, kat johor ni banyak buah2han tempatan..boleh dikatakan senang juga nk    cari tambah lagi suamiku ada dusun sndri.... ha yang ni sangat mengujakan...abc yang kena siram dgn coklat ke milo aku lupe daaa....sgt sedap ketika  hari bahang panas 2 mangkuk tu bukan makan sorang ek ada kawan huhuhuhuu.... :) diperkenalkan oleh org johor ni tkyah nk sebut abc cklat ke ape... sebut je abc 2 kak maka dtgla cmgini rupanya...... yang ni adalah menu yang x asing lagi iaitu ayam penyet.... yang ni mmg sedap giler tpi ada kt taman utama jek sedappppp... especially makan panas2 rega RM 6 hingget sepinggan... yang ni sume orang kenal sate daging + sate ayam... kt sini secucuk 60 sen rasa mcm sama kt mana2 dah.... yang ni jupe kt pizza hut jer...tempura udang rase nmanye kalau salah i'm sori hehehheheh yang ni suami aku yg punyer. pizza makan untuk 4 orang....aku bukan penggemar sangat tpi boleh laaa...ni pi

Im back!!!!

 Allahuakbar diariku... aku sudah lupakan kamu wahai diariku. Bermula dgn assalamualaikum syg ku kalau  boleh kupeluk kamu tpi x boleh...hari ini adalah 1 oktober 2023.aku baru jumpa kamu wahai blog. Terlalu byk yg aku alami terlalu byk halangan dan rintangan yg menghalang aku untuk teruskan perjalanan ini namun hanya kuasa Allah yg tentukan segalanya. Aku tidak berniat lg utk bercerita segala yg terjadi namun akan kutulis di sini apa yg terjadi padaku. Aku rindu padamu.